Proportio: Cusanus: Proportionabilia; Erigena: Comportionabilis; Vitruvius: Commodulatio

Nicolas of Cusa offers an interesting argument which related number, proportion, substance, and accident:
Iohannes Scotus EriugenaOmnis igitur inquisitio in comparativa proportione facili vel difficili existit; propter quod infinitum ut infinitum, cum omnem proportionem aufugiat, ignotum est. Proportio vero cum convenientiam in aliquo uno simul et alteritatem (otherness) dicat, absque numero intelligi nequit. Numerus ergo omnia proportionabilia includit. Non est igitur numerus in quantitate tantum, qui proportionem efficit, sed in omnibus, quae quovismodo substantialiter aut accidentaliter convenire possunt ac differre. (De Docta Ignorantia, iii).
and the term pro-portion-abilia reveals its origin as a portion.

And Scotus Erigena uses (coins?) another related term: comportionabilis (comportionalis) but related to equality whereas proportionabilis is related to number.
Ut autem decurramus per media ad extrema, rursus dic
imus, quodneque numerus est, quia non est ad paria (part) vel in paria proportionabilis,
nec magnitudo, quia non est augmentabilis,
nec parvitas, quia non est minorabilis,
nec aequalitas, quia non est comportionabilis,
nec similitudo, quia nulli rei comparabilis,
nec dissimilitudo, quia a nullo est discrepabilis,
nec stat, quia non est res immobilis,
nec movetur, quia non est volubilis,
nec silentium agit, quia non est verbo mentali vel vocali reprehensibilis. (Expositiones in Mysticam theologiam S. Dionysii, PL (auctor 810-877))
and finally Vitruvius, the authority in symmetry explains the origin of proportione:
Aedium compositio constat ex symmetria, cuius rationem diligentissime architecti tenere debent. Ea autem paritur a proportione, quae graece αναλογια dicitur. Proportio est ratae partis membrorum in omni opere totiusque commodulatio, ex qua ratio efficitur symmetriarum. Namque non potest aedis ulla sine symmetria atque proportione rationem habere compositionis, nisi uti hominis bene figurati membrorum habuerit exactam rationem. (De Architectura 3.1.1.3, 3.1.1.6, 3.1.2.13)

No comments:

Post a Comment